24 Kasım 2014 Pazartesi

Motor yenilesem nasıl olur.Kaç para tutar.

Aracınızın motorunu yenilemeyi düşünüyorsunuz ama nasıl yapacağınızı bilmiyorsunuz. Öncelikle aracınızın motoru ne durumda bundan emin olmadan bu işe kesinlikle girmeyin .Motorunuzun yağ yakma seviyesi nedir kompresyon değerleri nedir bunu net olarak bilmeden böyle bir masrafın altına girmeyin. Genelde bütün forum sitelerinde ölü motor durumunda size verilecek öneri sat kurtul olacaktır.Bunun nedeni öyle sahtekarlığa alışmış bir toplum olmuşuz ki amiyane tabirle herkes birbirine geçirme derdinde.Bundan da hareketle ana konumuza dönelim biz.Siz böyle bir geçirme derdinde değilseniz arabamı seviyorum motor yenilemek istiyorum derseniz öncelikle sahtekar olmayan iyi bir usta bulmakla işe başlayacaksınız. Etrafınızda ticari işi yapan (taksi vs gibi) birileri varsa ve güvenilirse onunla irtibata mutlaka geçin derim(güvenilirden kastım ustadan 100-200 tl avanta için sizi yoldurmayacak birisi manasında)ustayı iyice araştırdınız işinin ehli ve güvenilir birini buldunuz sıra geldi ustayla işe başlamadan önce net bir şekilde konuşmaya.Kardeşim sen sök motoru parçala silindir kapağını,motor bloğunu sonra bana haber ver diyceksiniz.Bu sökme toplama işlemine ne istiyor mutlaka konuşun diyelim ki o 800 tl istedi ustam sana 1000 tl ama benim parçalar geldiğinde gözümün önünde bir günde toplayacaksın diyeceksiniz.Parça listesini söküldükten sonra verirler.Üçten beşten kaçmayın yağ pompasını mutlaka yenileyin.Parçaları ben kendim alacağım blok taşlamayı krank taşlamayı tanıdığım yer var oraya yaptıracağım.Ben başında olacam ki bir parça isteğinde gidip hemen alıp geleceğim deyin.Yok olmaz filan diyorsa o ustayı es geçin.1000 tl iyi para yapmıyorsa bir yapan bulunur.İnternetten bölgenizde uygun olan bir motor yenileme atölyesi bulun iyice araştırın.Gidip konuşun mümkünse işi iyi olan bir yeri tercih edin.İşi iyi olan yerin teknolojiside iyidir çünkü.Herkes her işi yapamaz aklınızda bulunsun.Bu işler çok ince mühendislik bilgisi gerektiren işler .Motor yenileme atölyesi ile tamir atölyeniz aynı şehirdeyse eğer motor bloğunuzu silindir kapağınızı kendileri alırlar tamir atölyesinden. Ama mümkünse kendiniz götürün parçaları ki sürpriz maliyeler çıkmasın size.??Motor yenileme atölyesinde aracınızın katoloğ değerlerine göre gereken revizyonu yaptırdınız kendiniz yaptırdığınız için pazarlığınızıda yaptınız.Piston alıştırma işleminide yaptırın mutlaka.Bide garanti vermeyen yerden yaptırmayın bu işleri söylediğim gibi çok ince bir iş herkes yapamaz.Garantinizi aldınız motor bloğunuz yenilendi,yeni aldığınız pistonlar alıştırıldı,silindir kapağı basınç testinden geçti,siboplar yenilendi,kam mili piyanolar vs bakımdan geçti.Parçalar tamir atöyesine geldi.Şimdi en son geldik toplama işine ben ne anlarım toplamaktan demeyin yıpranmış hortumları mutlaka değiştirin. İşinin ehli ustaysa zaten söyler size de!Siz yine de dikkat edin 5 liralık hortum için başınız büyük derde girebilir dikkat!!!hortum kelepçelerini mutlaka iki kere kontrol ettirin ana yatak kol yatak montajlarında sıkılan cıvataların mutlaka katalok tork değerlerine göre yapılması konusunda ustayı uyarın..Silindir kapağı doğru tork değerlerinde sıkılmalıdır ve civatalar belli bir sıralamaya göre( dıştan içe yada içten dışa gibi )sıkılmalıdır. Yani işin özü ustaya dayanıyor usta iyiyse ve güveniyorsanız piyasada 7000 tl dedikleri motoru 3000- 4000 e cillop gibi yaptırırsınız emin olun.Parçalarda orijinal olmak kaydıyla.Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder