24 Kasım 2014 Pazartesi

Aracım su eksiltiyor neden?

Arabanız su eksiltiyor bir türlü nedenini bulamıyorsunuz?Aracınızın su eksiltmesinin nedenleri için ilk önce küçük maliyet gerektirmeyen bazı testler yapalım.Öncelikle rayatörden motora giden bütün hortumları iyice bir kontrol edeceğiz kaçak var mı diye eğer imkanınız var ise aracınızın alt korumalığını söküp kuru bir yere çekin çalıştırın  su kaçağı var mı diye altına eğilip bakın, var ise yere damlayacaktır.Altına eğilip baktınız su damlıyor bir oh çekebilirsiniz  hortumdansa ve elinizden geliyor ise hortumu kendiniz söküp yeniyebilirsiniz.Ya da güvenilir bir ustanız varsa götürüp 10-20tl bir şey verin yanındaki çırak iki dakikada değiştirsin.Eğer devidayım pompasından kaçırıyorsa biraz tuzlu olabilir.Devirdaim pompası keçeleri bir süre sonra bozulur tek yol değişimdir.50-70 arası işçilikle +parça ücretiyle sorun çözülür.Ama gözle görülür bir kaçak yok ise işte asıl sorun şimdi başlıyor muhtemelen silindir kapak contası gitmiştir eğer yağda su suda yağ yok ise hafif hasar vardır.Bu durumda hasar küçük olduğundan conta kenardan aşınmışsa contadaki hasar büyüyene kadar su buharlaşıp gidebilir.Ya da egzostan atılabilir pistonlara sızabilir.Böyle bir durumda hasar büyümeden silindir kapağı mutlaka sökülmelidir.Aksi halde segamanlar,pistonlar,gömlek,yatak zarar görebililir.SEGMAN AŞINIRSA NE OLUR YAZIMIZI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN.
Yağda su su da yağ varsa yağın rengi köpük gibidir.Şimdi şu soruları sorun kendinize aracım hararet gördü mü?Cevabınız evet ise silindir kapağı contası gitme olasılığı yüksektir. Silindir kapağı sökülür 70-150 arası el emeği (arabasına göre değişir)ustayla el emeği konuşulur.Sökme takma işi dışındaki hiçbir şeyi eğer güvenmiyorsanız ustaya bırakmayın.(Parçaları ne lazımsa kendiniz alın taşlamayı kendiniz yaptırın)Kapak çatlaklık ve basınç testine gider sökülmüşken siboplar mutlaka bakım yapılır.300-500 arasında bir paraya  işçilik dahil çıkılır.(Kapak söküldükten sonra kendiniz motor yenileme atölyesine götürün kapağı mutlaka garanti isteyin).Kapağın işi bitti getirdiniz kapak contasını arabanıza göre mümkünse orijinal alın .Ustayı civataları doğru sıralama ve tork değerlerinde sıkması için uyarın eğer sıkarken iyi ustaysa anlar cıvatada sünme denilen olay oluyorsa cıvata mutlaka değiştirilmelidir.Eğer çok pahalı değilse ki değildir cıvataları mutlaka değiştirin derim ben.Yeni nesil araçlar çok hassas çünkü.Karadüzen iş yaptırmayın.Sökülmüşken enjektörlerinizi bir pompacıya mutlaka götürün.Eğer varsa ısıtma bujilerine baktırın.Patlak olanı değiştirin.Eğer bütün bu anlattığım aşamalar tamamen doğru giderse sorun bitmiştir geçmiş olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder